2014. augusztus 15., péntek

Kritika#3 - Burn

Burn c. blog kritikája




1. Kinézet: Mikor a blogodra léptem, már a fejlécnél láttam, hogy a design-od remek. Láttam, hogy nem te készítetted, de azért elmondom a véleményem.
A háttér egyszerű, de nagyon illik a bloghoz.
A lila szín mostanában nagyon felkapott lett, mondhatni „sablonszín”, de ez a  tiédre nem vonatkozik. Ilyen árnyalatú lilát nem nagyon láttam még, és ráadásul tökéletesen lett összeegyeztetve a színvilág. Ennek a lilának az árnyalatait felhasználva egy letisztult, szép blogot kaptunk.
Kicsit talán túl egyhangú, esetleg belevihetnél valamilyen más színt is.
A modulsávod gyönyörű. Csodaszép moduljaid vannak, amiken látszik, hogy nem egy-két perc alatt lettek összehozva.
Én csak annyit változtatnék meg, hogy az „Információk” modult a „Rendőrség csapata” modullal kicserélném.
A bejegyzést pedig állítsd sorkizártra!
Összességében egy letisztult, elegáns, és igen nagyszerű kinézetű blog tulajdonosa vagy.
Fejléc: Ide se tudok többet írni, mint a „Kinézethez”, mert a fejléced nagyszerű. Írtad, hogy nem te készítetted, szóval ez se közvetlen neked szól.
Tetszik, hogy itt nem olyan egyhangú a színvilág, hanem sárgák, narancssárgák is vannak benne.
Elsőnek a fejlécedet pillantottam meg, de már azon is látszott, hogy csodaszép blogod van.
Én a helyedben még egyszer megköszönném a készítőknek.
PONT: 15/14

2. Alapötlet: Amit eddig olvastam, láttam belőle, az nem tűnik sablon sztorinak. Igazából megfogott az ötleted. A misztikus, horror (legalábbis én így vettem ki, de nyugodtan javíts ki!) történet nagyon tetszetős. És a „A Történetről” című modulodban ügyesen megragadod az ember érdeklődését.
Tetszik, hogy magyar embereket választottál, amit mostanában kevesen tesznek.
Remélem megtartod a szintet, és nem alakul át sablonná. (Bár ezt felesleges külön mondani, mert nem hiszem, hogy ez előfordulhat.)
PONT: 5/4

3. Prológus: A prológusod nagyon rövid. Pedig szépen bevezeted az embert a történetbe, de mégis kevésnek éreztem. A fogalmazásod jó, a helyesírással van egy pár gondom, de azt majd később.
Alapvetően nagyon jó sztorinak tűnik, így a prológus után, és érdekel, mi lesz tovább.
Tehát, nem sokat tudok mondani, mert a prológusod, mint mondtam, eléggé rövid, és ennyi után még nem tudok határozott véleményt alkotni.
PONT: 5/3

4. Fogalmazás: Mivel még csak a prológus van fent, a fogalmazásodról nem tudok sokat írni. Alapvetően szépen fogalmazol, nincsenek szóismétlések, és jól ki tudod fejezni magad.
Ebben a mondatban találtam egy ellentmondást:
„… látván, hogy az autó északnak veszi az irányt, ugyanis Olaszország déli részén apai ágról rokonain (átírom, mert itt elírtad) rokonaim takaros kuckója várta őket.
Itt meg kéne írnod, hogy a repülőtér felé mennek, mert nem egyértelmű, amit írtál. Vehetjük úgyis, hogy Olaszországban élnek, és akkor viszont nem tarthat az autó észak felé, ha délre mennek. Érted, mit mondok?
Ezen kívül nem találok több hibát.
PONT: 10/8

5: Helyesírás: A helyesírásod egész jó, bár van pár helyen elírás, vessző hiba. De azokat könnyen kijavíthatod. Én leírom neked, hol rontottad (írtad) el:
kezét szívére téve – kezét a szívére téve
Köszönöm, apa ugye te is? – (ezt itt igazából két mondatnak kéne használnod) Köszönöm. Apa, ugye te is?
kincsen – kincsem
…is szívén érintette és együtt zokogtunk… - …is szívén érintette, és együtt zokogtunk…
…lassan ellágyult és szemei könnyekben… - …lassan ellágyult, majd szemei könnyekben…
…sétált hozzánk majd szorosan… - (itt vesszőhiba is van, de én más szót raknék be az „majd” szó helyett) …sétált hozzánk, és szorosan…
szegélyzett – szegélyezett
rokonain – rokonaim
Ennyi van. Sajnálom, de muszáj volt kiírnom őket, hisz egy ilyen rövid prológusban kissé zavaróak a helyesírási hibák.
Kissé úgy tűnik, sietve írtad, legalábbis erről árulkodnak az elírások. Ezeket is könnyedén kiküszöbölheted, csak párszor olvasd át a bejegyzésedet, mielőtt közzéteszed.
PONT: 10/6
Összesen: 45/35
További jó blogolást, és remélem, megfogadod a tanácsaim! :)
xx,



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése