2014. augusztus 17., vasárnap

Kritika#4 - Más

Más c. blog kritikája

Neked az új pontozással írom a kritikádat!

1. Design:
A designod csodaszép, látszik, hogy nem kevés munka volt vele, és nem öt perc alatt lett készítve.
A háttered nagyon tetszik, illik a blogodhoz, stílusban és színben is.
A színvilág nekem egy kicsit túl egyhangú. Vihettél volna bele valami más színt is, hacsak keveset. Esetleg egy kis sárgát, vagy narancssárgát, ha halványan is tennéd be, szerintem jobban mutatna. Elég, ha csak a fejlécbe (ez esetben, ami oldalt van kép) viszel be más színt, az is megtöri az egyszínűséget.
Ami kissé szúrta a szemem, hogy a fejléc keretszíne túl kék a design türkiz színeihez. Főleg, hogy a dátum háttérszíne sokkal zöldesebb/türkizesebb, mint a fejléc keretének kékje. A modulok címeiknek a színe is ugyanolyan, mint a dátum hátterének, ezért így még zavaróbb a fejléc kerete.
A modulsáv nagyon szépen lett megcsinálva. A „Kedvcsináló” tényleg kedvet csinál a történetedhez. A menü „TESTVÉROLDAL” menügombja még nem működik, legalább is nem adja ki az oldalt. Lehet, hogy még szerkeszted ezt, és ezért nem működik még, de én azért szólok érte. Az elrendezéssel nincs semmi bajom, minden pont a legjobb helyen van.
A betűtípus jó, olvasható. Azonban a fejezet címeinél valami feltűnőbbet választottam volna, a „Comic Sans MS” helyett.
Összességében nagyon szép designod van.
PONT: 20/17

2. Fejléc: 
Nálad a fejléc oldalt van, ami nagyon jó megoldás. Ha lejjebb görgetünk, a fejléced akkor se változtatja a helyzetét, ami nekem nagyon tetszik.
A blog címe is figyelemfelkeltő, nem veszik el a képben.
A kis képek, amik a jelnyelvet szimbolizálják, nagyon feldobják az összhatást. És a lány is pont jól van elhalványítva, és ügyesen megragadja a figyelmet.
Már a fejléceden lévő három mondat is a történet elolvasására ösztönöz. Szép munka!
PONT: 10/9

3. Alapötlet: 
Egy árvaházban indul a történeted, amiből van egy pár blog. De tiéd mégsem hasonlítható egyikhez sem! Mikor kiderül, hogy Janka (spoiler) néma, és egy különleges árvaházban él, már ott látszódott, hogy ez nem egy átlagos sztori.
Aztán megragadod az olvasó érdeklődését, azzal, hogy nem csak annyiról szól az egész, hogy Janka családba kerül és milyen az ottani élete. Nem, még ez után is ugyanolyan izgalmas marad.
A sablon kifejezést már meg sem említem, mert már azzal is megsértem magát a történetet, és az ötleted.
Összességében egy igazán egyedi, izgalmas történetet találtál ki, amit öröm olvasni!
PONT: 10/10

4. Prológus: 
Ahhoz képest, hogy a történeted mennyire jó, a prológusod egy kissé kiábrándító. Nem mintha bénán lenne megfogalmazva, vagy eleve rossz lenne, csak nem annyira prológusnak való. Amilyen szöveget írtál, azt a „Kedvcsináló” modulba is berakhattad volna, mert nagyon rövid.
A prológus azt jelenti, idézem: a prológusban mondják el a darab előzményeit, esetleg célját, mondanivalóját, alapgondolatát, tehát a tiéd nem nevezhető prológusnak. Ez inkább olyan, mint a könyveknél, a könyv hátulján lévő fülszöveg.
Inkább az első fejezetet szánnám a prológusnak, az jobban hasonlít bevezetésre.
PONT: 10/6

5. Fogalmazás, Kivitelezés: 
Azt már kielemeztem, hogy az ötleted fantasztikus, és hát a kivitelezésénél nem csalódtam. A fogalmazásod nagyszerű, sehol nem tudok belekötni.
Janka érzéseit tökéletesen írod le, ahogy a környezetét is. Szinte látom, amit Janka lát, és át tudom érezni a helyzetét. Átérzem milyen „másnak” lenni, milyen érzés ilyen nehéz öntéseket hozni, milyen, ha néma vagy, de visszakaphatod a hangod, aztán elveszíted újra. És, hogy milyen érzés örülni annak, hogy újra néma vagy.
Egyszóval a kivitelezés csodás, ahogy a fogalmazásod is.
Egyetlenegy bajom van csak. Az, hogy a fejezetek nagyon rövidek. Nagyon szépen fogalmazol, a történet pedig nagyszerű, így szomorúsággal töltött el, hogy ilyen rövid egy-egy fejezet.
De ezen kívül, a történetet öröm olvasni, mind az egyediség, mind a fogalmazás miatt is, amihez gratulálok!
PONT: 15/14

6. Szereplők: 
Minden egyes szereplőt megszerettem a történet végére. Jankát a mássága, egyedisége miatt, és hogy ezzel mennyire együtt tud élni.
Rozi hiperaktivitása, Ildit komolysága, precizitása miatt. Kevint megszerettem, mert jófej, kedves, és mert Janka is megszerette. Klári és Tomi nekem is szimpatikus volt már az elején, és a végén még jobban.
Egyszóval az összes szereplő kigondolásához gratulálok! A végére mindenkiről kiderül minden, mindenkit megismerünk több oldaláról is, amit elég nehéz véghezvinni, de neked sikerült. Plusz pont.
És az még jobban tetszett, hogy magyar szereplőket alkottál! Amit ma kevesen tesznek meg a blogok világában.
PONT: 10/10 

7. Párbeszédek: 
A párbeszédeid nem sablonosak, és remekül meg vannak írva. Nincs meg az az érzésem, hogy ezeket írták, és a valóvilágban sose hangoznának el. Teljesen reális mondatokat alkottál.
Annak meg külön örülök, hogy nem mindenhova azt írtad „mondta xy”, hanem próbáltál más kifejezéseket is használni. Persze azért egy néma lányhoz sem írhattad volna oda, hogy „mondtam”, de ott se örökösen azt láttam, hogy „jeleltem”, szóval teljesen meg vagyok elégedve a párbeszédekkel.
PONT: 10/10

8. Helyesírás: 
A helyesíráshoz körülbelül annyit írhatok, mint a fogalmazásodhoz. Nagyszerű. Szinte sehol nem láttam hibát, persze van egy pár kivétel, de azokat se jegyeztem meg. Mind csak esetleges elírások, vagy vesszőhibák voltak. De ezekért nem szólok, mert szinte elvesznek a szem elől, hisz ezeken kívül a helyesírásod, mint mondtam, nagyszerű.
PONT: 15/14

Összesen: 100/90
További jó blogolást kívánok! :)

xx,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése