2014. augusztus 14., csütörtök

Kritika#1 - Magamat látom benned

"Magamat látom benned" c. blog kritikája



1. Kinézet: Amint beléptem az oldaladra a figyelmemet rögtön a vörös hajú kislány ragadta meg, a fejléceden. Ez már jó kezdet. Háttérnek én valami egyszerűbbet választanék. 
Lejjebb görgetve egy kissé túlzsúfoltnak hat a modulsávod. Szerintem az idézetet a blogod leírásának kéne berakni, a fejléc alá, úgy sokkal jobban felkeltené a figyelmet. Helyébe a tartalmat illeszthetnéd be, hogy az ember rögtön el tudja olvasni, miről szól a blogod, ez nagyon fontos. 
A menüdet („Linkek”) szebben is megcsinálhatnád, hogy minél igényesebbnek hasson a weboldalad, hisz az ember, bármennyire is felszínes dolog ez, elsőre a kinézet alapján ítél, és csak utána a tartalom alapján. 
A chat színe nem nagyon illik a blogod színvilágához, a kék helyett, inkább valamilyen rózsaszínes-narancssárgást kéne választanod. A modulok további sorrendjével nincs sok bajom. 
A szöveget tedd sorkizártra, úgy könnyebben olvasható lesz (ezt nagyon sokan elfelejtik). 
A betűtípus jó, olvasható, és másban sem látok több kivetnivalót. Bár néha egy-egy fejezetnél többféle betűtípus van beállítva, ezt majd nézd át, és javítsd ki, mert olvasás közben kissé zavaró, ha váltakozik a betűtípus.
Fejléc: Tetszik a fejléced, talán a középső képet egy kicsit jobban el kellett volna halványítani, a kislányt pedig jobban előtérbe helyezni (kevésbé elhalványítani), de amúgy egész jó. 
A betűtípusnál választhattál volna (ha nem te készítetted a fejlécet, akkor ez nem neked szól!) valami erőteljesebbet, ami jobban megragadja a figyelmet, jobban kitüremkedik a képek közül. A „benned” szónál pedig halványabbra kéne tenni az árnyékot, hogy jobban elmosódjon. Ugye, mint azt már említettem, a mai világban a kinézet az első, és elsőként az ember a fejlécet látja meg, csak szólok.
PONT: 15/8

2. Alapötlet: Az ötlet tetszik, már mikor a tartalmat elolvastam is kedvet kaptam a történethez. Nem sablon, ami fontos egy blog történetének a szempontjából. Megható története van a nővérnek, akit édesanyja elhagyott, majd később, aki anyjának a balesete után, egyedül felneveli süket, lisztérzékeny féltestvérét. Nagyon érdekes, nem tudom, hogy jutott ez eszedbe, de sok sikert hozzá!
Ami még tetszik, hogy magyar embereket választottál, tehát nem külföldön, külföldi emberekkel játszódik a történet. Szép elgondolás, a kivitelezés meg a későbbiekben derül ki.
PONT: 5/4

3. Prológus: A prológusod jó, szépen van megfogalmazva, és pár apró hibán kívül, a helyesírása is megfelelő. Pont olyan, amilyennek egy prológusnak lennie kell, bevezet a történetbe, és elmeséli a kezdeteteket. Ezt a mondatot azonban kijavítanám:
„Haragudtam az egész világra azért, mert ilyen helyzetbe hozott, mert úgy maradtam ebbe a helyzetbe, hogy nem kaptam jelet, ötletet azzal kapcsolatban, hogy hogyan tovább.”
Több helyen rossz a mondat szerkezete, ráadásul szóismétlés van benne. Én a helyedben így írnám:
Haragudtam az egész világra, amiért ilyen helyzetbe hozott, semmilyen jel, vagy ötlet nélkül, amik azt mutatnák meg, hogy hogyan tovább.
Ezen kívül több hiba nincsen.
PONT: 5/5

4. Fogalmazás (Kivitelezés): Mint már mondtam, igazából a történet nagyon tetszik nekem. Ráadásul szépen fogalmazol. Tartalma, pont eléggé terjedelmes fejezeteket írsz, ami manapság kevés blognál van így. 
Részletesen leírod az érzéseit Melinek, amik mindig reálisak. És tökéletesen fejezed ki a testvérek közötti viszonyt (én már csak tudom), majd később a lakótársak közöttit. (Mellékesen, remélem Szabi és Meli összejön. ;) )
Én néhány résznél találtam pár felesleges mondatot, de nem nagyon szúrták a szememet, így már meg se jegyeztem őket. 
Meg persze van pár mondatszerkezeti hiba, de ezeket se szólom meg, mert senki se tökéletes, én se. Mindenki ejthet, és ejt is, ilyen hibát. 
Azt kell, hogy mondjam, a történeted szinte olvastatja magát.  Ami nálam (az én válogatós ízlésemmel :) ) nagy dolog. Gratulálok!
PONT: 10/8

5. Helyesírás: Ide se írhatok sokkal több mindent, mint a „Fogalmazás”-hoz, mivel a helyesírásod szinte hibátlan. Néhol van pár apróbb helyesírási, és vessző hiba, de azokat könnyen ki lehet javítani. 
Azt javaslom többször (3-szor, esetleg 4-szer) olvasd át a fejezeteket, mielőtt közzéteszed, és akkor ezeket is könnyen kiküszöbölheted. (Persze, ha most is így szoktad csinálni, akkor nem szóltam.)
PONT: 10/9
Összesen: 45/34
További jó blogolást! Remélem megfogadod a tanácsaim, és igazságosnak tartasz! :D
xx,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése